قوانین و مقررات

تبصره 1 : کارگزار موظف است نسخه ای از برنامه کامل تور را به قرار داد حاظر الحاق و به گردشگر تحویل نماید .

ماده 1 : موضوع این قرار داد تعیین حدود وظایف و مسئولیت های طرفین قرارداد و همچنین هزینه خدمات گردشگری جهت ارائه بشرح مندرج در قرار داد بر مبنای واحد پول ملی ایران می باشد .

ماده 2 : ساعت تحویل و تخلیه اتاقهای هتل بر اساس قوانین و مقررات حاکم در مقصد مورد نظر بوده، گردشگر موظف به رعایت آن می باشد .

تبصره 2 : در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط گردشگر، هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد .

ماده 3 : حفظ اموال و مدارک شخصی به عهده گردشگر بوده و در صورت مفقود شدن آن مسئولیتی متوجه کاگزار نخواهد بود .

ماده 4 : کنترل مدارک گردشگر، از جمله تاریخ اعتبار گذرنامه گردشگر و شرایط سنی همراهان بر عهده کارگزار می باشد، لذا در صورت قصور در این زمینه توسط کارگزار، کلیه هزینه ها و خسارت بر عهده کارگزار خواهد بود .

ماده 5 : چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت هزینه های صورت گرفته از سوی کارگزار با ارائه مستندات و مدارک مربوطه خواهد بود. سرپرست تور نیز هیچ گونه مسئولیتی در قبال بازگشت گردشگر به کشور ندارد و هیچ نوع مسئولیتی در در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود .

تبصره 3 : پرداخت کلیه عوارض خروج از کشور بر عهده گردشگر می باشد .

ماده 6 : به علت نا معلوم بودن مدت زمان امور گمرکی در مرز رازی، بلیت اتوبوس برگشت گردشگر برای آخرین ساعت صادر میگردد، در صورت زودتر رسیدن گردشگر به شهر خوی تعویض بلیت به زمان زودتر و پرداخت جریمه 10 درصدی به شرکت مسافربری مربوطه به عهده گردشگر می باشد و از تعهد کارگزار خارج است .

ماده 7 : این تور به صورت چارتر می باشد، بنابراین پس از تایید گردشگر و پرداخت مبلغ تور در صورت لغو تور از جانب گردشگر هزینه هتل، بیمه و ترانسفر از شهر خوی به وان و بلعکس عودت نخواهد شد و هزینه بلیت رفت و برگشت اتوبوس با کسر 10 درصد جریمه بعد از 72 ساعت کاری به گردشگر باز پرداخت خواهد شد .

ماده 8 : به علت نا معلوم بودن زمان امور گمرکی در مرز رازی، هر گونه تاخیر در این مرز خارج از اراده کارگزار بوده، بنابر این هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود، با تشکر از صبوری شما .

ماده 9 : مسافرین محترم شهر رشت، اختلاف سه ساعته بین زمان رسیدن اتوبوس از رشت به تبریز و حرکت ون های ترک از تبریز به وان و فاصله ی بین محل حرکت ون های هزینه ی تاکسی سرویس از ترمینال مسافربری شهر تبریز تا محل سوار شدن به ون به عهده مسافر می باشد .

ماده 10 : بلیت قطار توسط شرکت رجاء به صورت چارتر به کارگزار واگزار گردیده است در صورت لغو سفر توسط گردشگر هیچ هزینه ای بابت کنسلی به مسافر عودت داده نخواهد شد .

تبصره 4 : حجم وسایل همراه گردشگر در قطار با ازای هر نفر حداکثر 30*40*50 می باشد .

ماده 11 : در صورت تکمیل نشدن ظرفیت اتوبوس تهران – خوی – تهران، گردشگر از مسیرهای جایگزین تبریز یا ارومیه به سمت مرز رازی ترانسفر میشوند و هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد .

ماده 12 : در صورتیکه گردشگر اقدام به رزرو اتاق دو تخته نمایید و همراه (فرزند) دارید، به همراه شما تختی اختصاص داده نخواهد شد. قانون سن فرزند همراه بدون تخت در هتلها متفاوت می باشد و اگر پذیرش فرزند همراه شامل هزینه ای گردد مستقیما توسط مسافر به هتل پرداخت خواهد شد .

ماده 13 : ظرفیت پذیرش مسافر در اتاق Single یک نفر و در اتاق Double دو نفر و در اتاق Triple سه نفر و در اتاق  Quadruple چهارنفرمیباشد. در صورتیکه تعداد مسافرین و ظرفیت اتاق خریداری شده متناسب نباشد، در صورت پذیرش از طرف هتل، هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرات اضافه در هتل از گردشگر محترم دریافت خواهد شد .

ماده 14 : در صورتیکه هتل به هر دلیلی امکان پذیرش گردشگر با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، این شرکت هتلهای جایگزینی را که از طرف تامین کننده معرفی شده است را به گردشگر پیشنهاد میدهد، در صورتیکه گردشگر هتل پیشنهادی را قبول نکنند این شرکت مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به گردشگر عودت میدهدو دیگرهیچگونه مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد و گردشگر می بایستی خود هتل دیگری تهیه نمایند .

ماده 15 : در موارد نادری ممکن است پس از تایید نهایی رزرو، به دلیل مشکلات فنی و خرابی در هتل و اتاق رزرو شده و یا مسائل امنیتی در شهر یا هتل رزرو شده یا اشتباه هتل و یا کارمندان مرکز،رزرو نهایی شده با اعلام مرکز کنسل گردد،در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب گردشگر عودت داده می شود .

ماده 16 : کارگزار هیچگونه مسئولیتی در قبال کلیه مواردی كه در زمان ورود مسافر به شهر مورد نظر وجود دارد ، اعم از استقبال در ترمینال و راه آهن ، كیفیت اتاق ، كیفیت غذا و خدمات هتل و غیره را ندارد ، لیكن در نظرسنجی هایی كه از گردشگر پس از سفر ایشان بعمل خواهد آمد ،موارد از گردشگر اخذ گردیده و در صورت مشاهده مشكلات ، تمامی آنها به هتل مربوطه منعكس خواهد شد. و در صورت کثرت مشکلات رزرو  هتل مربوطه از طرف کارگزار متوقف خواهد گشت .

ماده 17 : در شرایط ناگهانی از قبیل سیل، آتش سوزی، زلزله، جنگ، بسته شدن جاده ها و … کارگزار هیچگونه تعهد و مسئولیتی در مورد اسکان و پذیرایی از میهمانان محترم ندارد .

ماده 18 : کارگزار موظف است بیمه سفر را بر طبق مندرجات این قرارداد در مورد مسافر اعمال نماید .

تبصره 5: در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای در طول سفر، مسافر باید بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید. در این خصوص کارگزار همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

تبصره 6: در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر خود موظف به پرداخت هزینه‌های امداد و نجات و درمان است. بدیهی است مسافر می‌تواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی با دریافت گزارش از کارگزار به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفه‌های بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینه‌های درمانی مازاد بر تعهد بیمه هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

تبصره 7: در صورت درخواست مسافر برای اعمال بیمه‌های تکمیلی و حوادث، کارگزار باید با دریافت هزینه آن از مسافر، نسبت به صدور بیمه‌های درخواستی اقدام نماید.

تبصره 8: در صورتی‌که مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر کارگزار به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در مدت زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و در خارج از این زمان کارگزار مسئولیتی در قبال بیمه مسافر نخواهد داشت.

 

این قرار داد مشتمل بر 18 ماده و 8 تبصره تنظیم که هر کدام حکم واحد را داشته و بر اساس مواد 230 ، 221 و 10 قانون مدنی بوده که برای طرفین و یا قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع می باشد .

ورود یا ثبت نام برای ورود شماره همراه خود را وارد کنید
ثبت نام در سایت به منزله پذیرش قوانین و مقررات سایت میباشد مشاهده قوانین سایت
از ما بپرسید
×